Saturday, May 7, 2011

Stop all the madness! I admit it my fault.

As-salam =)

Makin hari, makin lupa pula tujuan asal join blogging nih.. Bukan untuk tambah stress atau meringankan mulut, tapi untuk kongsi pengetahuan-pengetahuan am yang aku search or appear. So, nampak sangat lari dari niat asal kan? 

Punca kepada masalah ini ialah:
  1. Jati diri tak kukuh (biasalah, dah nama pun orang Melayu!)
  2. Jati diri kurang kukuh (orang melayu suka berpura-pura pandai, biasalah!)
  3. Jati diri yang sangat kurang kukuh (no komen!)
  4. Tak ada pendirian yang tetap
  5. Tak ukur baju di badan sendiri
  6. Berharap jadi orang lain (ye keh??)
Macam banyak je masalah ni? Ok lah, mula muhasabah diri sendiri. Kenapa keadaan semakin meruncing? Ok, dah faham! Salah diri sendiri yang makin lama makin lantang bersuara dan suka jaga tepi kain orang.
It's ok .. terima kasih kerana menyedarkan aku sebelum aku makin hanyut. Grateful to have you! Honestly, yang sudah tu sudah. Kalau itulah pandangan orang terhadap aku, maksudnya akulah yang makin hari makin pelik.

Cara penyelesaian:
  1. Alihkan perhatian
  2. Kukuhkan jati diri (eerr.. boleh keh?) ** Payah2 sangat, tutup aje akaun ni! Kan senang? 

Ok, back to live a normal life! =)

Dear Maizatul Suraya, no need to sakit-sakit kepala, dear. Ini bukan masalah orang Melayu, cuma masalah diri aku sendiri yang berkecelaruan. Maklumlah, musim-musim baligh ni! Kau pun of course faham kan sayang? Aku minta maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki sebab kadang-kadang aku terstep in to your life, mempengaruhi fikiran kau dengan mencadangkan idea-idea yang tak sepatutnya. Won't happen again, ok sayang? Let's get back to our normal life.

Kepada Mimosa San,
Aku pun nak minta maaf kat kau atas segala salah dan silap aku. Maafkan aku. Kalau nak specifickan, banyak dosa aku kat kau. Ok? Kalau aku boleh baiki diri sendiri, kau pun boleh. Kita semua boleh! =) Cuma perlukan semangat yang kuat. Itu aje!

What a relief! =) 

I Suggest You Also Read



No comments:

Post a Comment